woensdag 21 februari 2018

Bijna op vakantie...


Nog even en dan gaan we op vakantie. Wintersport. De mannen hebben vorig jaar het skiën helemaal ontdekt. Ik hou er niet van, van skiën. Ik doe liever andere dingen. Naaien bijvoorbeeld. Maar dat kan niet op skivakantie. Dus zoek ik altijd een alternatief. Meestal een quilt. Vorig jaar mocht het begin van mijn cathedral windows mee, maar die wordt wat groot om nog zo in te pakken en dus heb ik besloten om mijn hexagonquilt mee te nemen. Niet de hele quilt, maar losse hexagonnen. Ik heb gisteren 136 nieuwe witte hexagonnentjes geknipt en die moeten allemaal om een kartonnetje geregen worden. Dat past precies in mijn nieuwe naaimandje, en dat gaat dus mee.


Ik mis het naaien nogal als ik op vakantie ben. En nu helemaal, er ligt een verse voorraad lappen van een rondje Utrecht en een rondje Stoffenspektakel. Ik heb alle plannen klaar liggen, alle patronen besteld en sommige overgetrokken. Mijn handen jeuken om achter de machine te kruipen en iets moois van mijn lappen te gaan maken. helaas zal ik geduld moeten hebben. Er moet ingepakt worden, gewassen, schoongemaakt, en traktaties gemaakt. 

Ik neem altijd wat lezen mee. Als ik nou e-boeken op mijn telefoon zet, hou ik ruimte over voor een paar knips, of Ottobre's. En misschien wel mijn map met alle plannen voor die lappen voorraad...?! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten