dinsdag 6 februari 2018

Over lekker naaien en geen zin om te stoppen...

Vandaag eens achter mijn machines gekropen. Maks is vreselijk uit zijn oude turnpak gegroeid. Ik heb een nieuw patroon gekocht. Jalie 2912 en Jalie 2914. Het overtrekken, het intekenen van de gekleurde vlakken en het knippen van de stof ging van een leien dakje. Ik had vanmorgen dan ook veel zin om te gaan naaien.

Hoe heerlijk is het dan als ook het naaien voorspoedig gaat, het tornmesje maar één keer tevoorschijn hoeft te komen... Het begint zelfs al een beetje op een turnpak te lijken. Het kruis nog en de zijnaden, en de pijpen zomen, maar dan is het al klaar. Ik zit helemaal in mijn flow, stel ik al bijna mijn zoon in zijn nieuwe turnpak voor, vanavond tijdens de les. 

Maar dan... Piep piep piep... Mijn telefoon meldt dat het tijd is om te stoppen! Er moet een zoon van school gehaald worden. Met veel tegenzin zit ik het alarm uit... Kan het  niet laten en speldt nog even het kruis dicht. Maar dan moet ik toch echt mijn werk wegleggen... Morgen weer verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten