zondag 18 februari 2018

Stoffenspektakel buit.

Met mijn goede voornemen in mijn hoofd, had ik nog voor vier maanden een project nodig, tot de geschatte nieuwe datum voor een volgend stoffenspektakel. Dus wilde ik vandaag de jacht openen op stof voor die projecten. Manlief was met Maks en Quint naar een judo wedstrijd, en ik had dus geen auto tot mijn beschikking. Eerst werd mij aangeboden om me te halen en brengen, ze rijden er langs naar de judo. Maar het weer was redelijk, en het zonnetje lokte, dus vol goede moed mijn stalen ros uit de schuur gehaald. Het is 4,7 km fietsen vanaf ons huis vertelde mijn beweegapp mij. Ik vond dat zoveel inzet wel een extra lapje waard was (of twee, ik moest tenslotte ook weer naar huis).


Na uitgebreide inspectie van Dot, mag ik de lapjes op mijn blog laten zien.





Mijn eerste gang op het stoffenspektakel was naar de kraam van Toppie stoffen. Twee weken geleden had ik daar een fijne, dunne joggingstof gekocht in een hele mooie donkere marine blauw. Ik had het idee gekregen om bij de trui, waar de eerste lap in gaat, ook nog een broek te maken. De Mama Bear Joggers. Die valt mooi smal, en kan dus lekker onder die trui gedragen worden.












Bij een kraam met lapjes voor 5 euro scoorde ik twee gestreepte lappen. Ik ben dol op Bretonse strepen, maar kom ze weinig tegen. En als ik ze dan vind, is de stof heel dun, of de kleur van de stof staat me niet.  Van deze licht grijze werd ik heel blij, die mocht mee naar huis en wordt een T-shirt. Ik denk de Ottobre 303.





Nog zo'n vondst op de 5 euro kraam waar ik blij van werd. Tricot met brede strepen. Dotcom houdt zijn poot erop, zodat je kunt zien hoe breed de strepen zijn. Deze stof wordt een maxi rok. Ik had er vorig jaar eentje die ik super graag droeg, maar die nu veel te wijd is geworden, en een elastiek in de tailleband verminderde het draagcomfort. Dat werd dus een van mijn projecten.
Dit wordt een zigzag maxi rok.












Mijn extra-lapje-voor-het-fietsen. Een mintgroen tricotje. Wordt ook een shirt, ik denk de Odette.












En een voorraadje fournituren. Zo ben ik in één keer compleet (hopelijk). Alleen dat boord heeft nog geen doel... Ik vond hem zo leuk dat ik hem gewoon meegnomen heb. 

Alles op een stapel. Toch wel heel tevreden met mijn buit. Het enige wat ik niet heb kunnen vinden zijn zakjes tijd. Ik denk dat die al uitverkocht waren.
Hoewel ik niet mag mopperen... na de vakantie gaat Quint van het SO naar het SBO... en die laatste zit op loopafstand (in tegenstelling tot het SO, die op 5,5 km van huis zat). En hij kijkt er naar uit om straks samen met zijn broer naar school te kunnen lopen. Dat bespaart mij wel een hoop tijd! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten