donderdag 15 februari 2018

Twijfel...

Ik heb eindelijk leuke stof gehaald op de lapjesmarkt in Utrecht om een lange sweater of sweaterjurk te maken. Ik heb er één, een gekocht exemplaar. Dat is eigenlijk een gewone, verlengde sweater, met een rond boord in de hals. Nu had ik in gedachten om van mijn grijze en blauwe stof een Malou te maken. Laatst was er een gratis patroon voor zo'n sweater en die vind ik ook erg leuk. Nu ben ik dus al een paar dagen aan het twijfelen... Welke van de twee het moet gaan worden...

Willen jullie helpen kiezen? Andere tips of adviezen voor de trui zijn ook welkom.



Dit is de stof in kwestie. Een grijze en donkerblauwe French Terry.
De grijze stof is de hoofdkleur, blauw voor de details.
  De Malou. Met een capuchon en ronde ingezette stukken.
Dit is het gratis patroon. Een wijde col, en extra brede boorden aan de onderkant.


Via het forum van Sancho de tip gekregen om het eens uit te proberen op een paspop, bij gebrek aan paspop heb ik het geschetst.

1 opmerking:

  1. Ik vind het gratis patroon ook wel super leuk. Ik heb zelf nog nooit met duitse patronen gewerkt dus geen idee hoe de maten vallen. Ik heb hem in elk geval ook gedownload om eens uit te proberen. Ik ben benieuwd welke je gaat maken. Mooie stofjes trouwens. https://stokstaartjedoethetzo.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen