zaterdag 3 februari 2018

Klosje donkerblauw garen.

Al jaren zweer ik bij Gutermann garen. Al op school hoorde ik dat dit het beste garen was en nu 25 jaar later, wil ik nog steeds geen ander. Mijn vaste adres in Haarlem is overgestapt naar Mettler...  Helaas, en de laatste keer dat mijn machines daar waren beviel ook al niet zo goed, ik ben bang dat ze een klant kwijt zijn.
Gisteren gingen de jongens onverwacht logeren bij opa en oma. Vandaag voor ons dus geen ritje naar de judo. Zo kwam ik op het geweldige idee om het klosje donkerblauw garen, waar ik nogal om verlegen zat, in Utrecht op de lapjesmarkt te gaan halen. Manlief met een kop koffie op bed wakker gemaakt, vlug ontbeten en om 9.30 zaten we in de auto. Ik had een lijstje meegenomen van dingen die op mijn naai-verlanglijst staan. Je weet maar nooit tegen welke leuke stoffen je aan loopt, tenslotte.  

Als eerste stond een marine blauwe joggingstof of french terry op de lijst. Een tijdje terug had ik een mooie lap french terry in het grijs met blauwe rozen gekocht. Het was een rest van de rol en ik mocht het laatste stuk voor 2 euro meenemen. Ik heb er een jurk van gemaakt. Het restant, gecombineerd met de marine blauwe joggingstof wordt een MaLou van Kibadoo.

De tweede was een leuke trictot met driehoekjes. Ik heb ergens nog het patroon van een Odette liggen. Deze is dus alvast voor het voorjaar/de zomer. 

Een lap waar ik echt geen weerstand aan kon bieden was deze midden grijze met kolibries. Ik vindt hem iets sprookjesachtig hebben. De kolibies zijn heel helder groen en blauw van kleur. Ik moet nog wel op jacht naar elastisch biaisband in een kleur die bij de kolibries past. Maar dat heeft Ko vast wel voor me. Deze pracht gaat een it's a fits 1059 worden. Een lekkere zomerse overslag jurk.




Er zijn dagen in de maand dat ik echt geen strakke tailebanden verdraag. Tijdens mijn PMS-dagen kan mijn buik opzwellen alsof ik vijf maanden zwanger ben (of drie in mijn geval, met een tweeling groeit je buik super hard). Al een tijdje wil ik dus een lekkere sweatpants voor mezelf maken. Ik dacht aan de Mama Bear Joggers. Het stofje is in het echt mintgroen, met kleine zwarte streepjes. Op de foto is dit niet erg duidelijk.


Op dezelfde kraam als de mint groene joggingstof, kwam ik deze leukerd tegen. Een marine blauwe joggingstof. Ik heb pas het patroon voor een Aster gekregen. Drie keer raden wat ik er van wil maken! Nu alleen nog bedenken of ik een boordstof wil in het blauw, zoals de hoofdkleur van de stof of liever een bordeaux rode, zoals de stipjes in de stof. Ook deze stof laat zich niet helemaal vangen op de foto. Hij is écht marine blauw en niet kobalt zoals op de foto.


    En als laatste: het corpus delicti...!
Het is een mooie buit en zo opgestapeld valt het wel op dat ik dol ben op koele kleuren... Hahaha, ze staan ook gewoon het beste bij mijn bleke huid, blauwe ogen en zilvergrijze lokken.  Manlief verwend met een heerlijke lunch bij de Bijenkorf. Zo met een kop bospaddenstoelensoep kwam hij weer op temperatuur. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten