zondag 17 februari 2019

stoffenspektakel, alweer.... Hahaha

Het was stoffenspektakel, alweer...! Ze zitten hier niet logisch gespreid, februari en oktober, dus we hebben net de vorige achter de rug, of de nieuwe staat alweer voor de deur. Hierdoor had ik nog weinig inspiratie voor nieuwe kleding, maar ik had wel aanvulling nodig op mijn bestaande voorraad/projecten.
De hele buit. Lapjes, fournituren en quilts.
Drie quilts-in-wording. Links de tractor quilt van Maks. Groen voor een eerste border, katten voor de tweede border en rood voor de bies. Achterkant ga ik maken van een dekbedovertrek met een grote tractor print. Rechts de jellyroll race quilt. Groen en aqua voor de border, bies maak ik uit restjes van de stof. Achterkant van de quilt moet ik nog uitzoeken.
Een pyjama voor mij. Ik heb nu drie van die flodder dingen. Ze lubberen, er vallen gaten in of ze zijn te dun om zonder badjas te dragen (en raad eens wie het snel warm heeft... en dus liever geen badjas aan wil!). Dit is licht roze met katten voor het shirt en licht roze gemeleerd voor de broek.
 Rood met fuchsia roze stippen. Ik vond hem helemaal geweldig! Fuchsia roze voor een broek erbij en daar is mijn tweede pyjama!
Een vest, waar ik nu eindelijk de rits voor heb gehaald. Een broek die half af lag te wachten op inspiratie, hijwas zo saai... Ik wil er een boord band in de taille opzetten, zakken afgebiesd met boord en een bies op de zijnaad. Als laatste de roze letters. Voor juf Gina. Maks is dol op haar en wil voor haar een infinity scraf with hidden pocket maken. Stof heeft hij zelf uitgekozen. 
Mijn stapel projecten bij elkaar (zonder de quilts, die gaan op een ander tempo). Van boven naar beneden: Een overslagjurk, de burda 7828. Ligt al lang te wachten, wilde ik van de zomer maken, maar toenbegaf mijn lock het. Nu het weer mooier wordt, hoog tijd om hem te gaan maken. Dan een pyjama, shirt en broek. Een grijs streepjes shirt, daar komt nog een print op, gemaakt met mijn nieuwe silhouette cameo. Nog een pyjama, shirt en broek. De infinity scarf voor juf Gina, een mintgroene broek. Een heerlijk zacht, lichtblauw vest (ollie bomber). En als laatste een jurk voor een schattig  meisje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten