dinsdag 16 april 2019

Van draagdoek naar jurk.

Op verzoek van de moeder van een schattig meisje heb ik van haar draagdoek een jurk voor haar dochter gemaakt. Ik wilde de jurk iets bijzonders geven, maar de stof moest wel de hoofdrol blijven spelen. Ik heb gekozen voor het patroon van de Sweetheart dress van Very Shannon.

 De gewassen draagdoek ligt op bed, Bo weet dat hij er niet op mag, maar het is wel erg verleidelijk!
De voorkant van de jurk en de poppenjurk. Het originele patroon is zonder ruche, op verzoek gedaan, zodat de schouders beschermd zijn tegen de zon. Het patroon voor de poppenjurk is "Dagje uit" van Wollyonline. Ik heb het lijfje verkort, de rok verlengd en de mouwen veranderd in een ruche.
 De achterkant. Ik vond dat het hart in de achterkant geweldig (hopelijk de moeder ook 😃). De combinatie van het open hart en de ruches was even puzzelen, maar de moeite waard.
 De jonge dame is in het bezit van een pop en die moest natuurlijk ook zo'n jurk. Hier is het hart een applicatie en niet open. Grappig detail: het hart op de jurk van de pop is het hart uit het rugpand van de jurk van de jongedame zelf.

1 opmerking: