zondag 23 september 2018

Naar Rick Astley.

Als een artiest op je dertiende verjaardag zijn allergrootste nummer één hit uitbrengt (Never gonna give you up), dan moet je wel fan zijn toch? Met mijn tienerjaren in de 80's en 90's ben ik opgegroeid met zijn muziek. Zijn poster hing gebroederlijk naast de New Kids on the Block en Patrick Swayze.

Twee jaar geleden bracht hij een nieuw album uit, en eerder dit jaar weer één beiden gevolgd door een concerttour. Natuurlijk wilde ik daar heen en daar hoorde natuurlijk ook een nieuwe outfit bij. Vorig jaar maakte ik een jurk van een grijze french terry. Die lap was een rest van de rol en ik had dus ruim een meter meer gekregen. Er lag al lang een trui in de planning van het restant, en nu een nieuw concert naderde vond ik het wel grappig om in die trui daarheen te gaan.

Het was iets minder last minute dan vorige keer, maar nog steeds niet ruim op tijd. Ik werd wat tegengewerkt door Bo, die vanwege iets wat begon als klein krabbeltje op zijn neus, wat eindigde in een ontstoken plek, omdat hij er niet afbleef, nu een kap om moet. Daar houdt hij niet van en dat zal hij je laten weten ook!

Ik heb mijn maten op het patroon nagemeten en volgens het patroon was het redelijk precies pas, zou ik voor zowel de broek als de trui weinig overwijdte hebben. Voor de zekerheid de broek al een maat smaller genomen, maar het mocht niet baten... Ik heb de tailleband en de onderkant van de pijp al flink ingenomen, maar ik geloof dat het nog wel iets meer mag. De mouwen van de trui zijn vrij lang, of mijn armen te kort, net hoe je het bekijkt. Maar daar heb ik minder moeite mee. Ik draag mijn mouwen zelden naar beneden.


Lekkere wazige concertfoto's, hahaha. Ik snap niet dat mensen daar fatsoenlijke foto's van kunnen maken. ik wacht wel op de foto's van Tivoli zelf.
Morning after foto. Ik ben nog wat duf en mijn stem is hees (en bij vlagen zelfs weg 😄).
De trui is een grade broek komt uit een oude knipmode.
tis patroon en
Op de vorige foto nauwelijks te zien, maar op de zijnaad van de broek zit een zilver en donkerblauw gestreepte bies. De stof van de broek is van Toppie Stoffen, heet zomer jogging en is een soort dunne french terry, met redelijk wat rek erin. Ook de boorden zijn van deze stof gemaakt. 
De brede mouwboorden. Op z'n Wendy's gedragen. Net onder de elleboog. Waar de stof vandaan komt weet ik niet meer. Hij ligt hier al anderhalf jaar. ooit gekocht op een stoffenbeurs in Haarlem.
Mijn misdeelde kind. Hij wil graag dat je weet hoe zielig hij is met de kap op. En ja, ik zit daar echt achter de naaimachine!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten