zondag 29 juli 2018

Vroege zondagochtend.

Ik ben niet zo van het uitslapen, net als de jongens. Als de jongens er niet zijn, wil Harry wel graag uitslapen, en dat betekent dat ik niet achter mijn machines kan. Maar stilzitten, dat kan ik niet zo goed, dus heb ik altijd wel iets te handwerken liggen. Heb ik laatst mijn gehaakte deken afgemaakt, ben ik nu weer bezig met mijn hexagon quilt. Ik ben er al geruime tijd mee bezig, en overal waar ik kom neem ik een blauw lapje mee. Als ik naar de quilt kijk, komen de herinneringen terug. Dat lapje kocht op vakantie in Westendorp. Die mensen zijn zo vriendelijk, en het winkeltje zo schattig. En dat lapje kocht ik in het winkeltje op de Zaanse Schans van het Openlucht Museum. We komen daar graag en dit was natuurlijk extra leuk!

Het geruite stofje, nog net te zien, onderaan de foto, is ooit gebruikt voor een bakkers verkleedpak voor Quint. En die met die grote bloemen, rechts van mijn hand, heb ik gekocht op een rommelmarkt, dat was een gordijnstaal.
 Het stofje van het openluchtmuseum is de licht blauwe met de rode/roze rozen. Ik vind het zo'n snoepig stofje. het is een lange smalle strook, ideaal om mee te patchen. Helemaal links, het witte stofje met de zilveren sterretjes is van mijn eerste quilt ooit. De Sampler die Dotcom zich toeĆ«igend. Die cursus heb ik gevolgd in 2002 bij De Lapjesgaard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten