donderdag 5 juli 2018

Twee singlets.

Nog niet zo lang geleden, net na warme periode in mei, heb ik twee korte broeken gekocht. Dat is voor een gemiddeld mens niet spannend, maar voor mij groot nieuws. Na de zwangerschap van de jongens vond ik korte broeken vreselijk staan. Ik vond mijn heupen te breed, mijn boven benen te dik, en dan heb ik het nog niet eens over die melkflessen die eronder uit staken. Nee, die dingen had ik in de ban gedaan. Nu vereiste mijn werk dat ik mijn benen tot mijn knieën bedekt hield (ik was pedagogisch medewerkster), en zo werd ik dikke vriendinnen met capri broeken, knielange rokken, met legging anders mochten ze niet op het werk, en maxirokken. Waar twee dagen geleden nummer vijf van onder de machine rolde.

Maar die korten broeken dus... De laatste capri en knielange rok waren vorig jaar zomer gesneuveld, in de tijd dat ik zo afviel. En met dat warme weer, kon ik dus alleen dunne lange broeken of maxirokken uit mijn kast vissen. Op een onverwacht rustige ochtend liep ik zo maar tegen twee leuke korte broeken op. Bij de één vond ik direct een leuk hemdje/tanktop/singlet (geef het beestje een naam), maar bij die andere wilde het niet lukken. Toch mee naar huis genomen. Hij zat lekker, en voor dat tientje kon ik me er geen buil aanvallen.

Kort na het vinden van de korte broek, kwam ik een stofje tegen wat maar in mijn hoofd bleef zitten. Na wat twijfel, paste het bij mij, was het niet te kinderachtig, kon het echt wel bij die korte broek, past het binnen mijn capsule wardrobe? Van de week het stofje toch besteld. Ik moest bij dezelfde winkel stof bestellen voor de caravan gordijnen, dus de stof met de tenten ook maar besteld. Net als nog twee stofjes. Waarvan eentje ook voor een singlet is. Met flamingo's, helemaal en vogue.


Het originele, gekochte singlet heb ik gebruikt om een patroon van te maken.

 De drie nieuwe aanwinsten voor mij kledingkast. 

 De stof die ik zo leuk vond, en waar ik over twijfelde. 
Toch blij dat ik hem gekocht heb.

 Flamingo's zijn helemaal en vogue op dit moment. 
En deze mintgroene tricot vond ik direct leuk!

De hals en armsgat afwerking van de singlets, best wel netjes al zeg ik het zelf.
Afgewerkt volgens de methode van By MiekK.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten