maandag 1 juni 2015

Poppenkleren, vervolg...

Inmiddels zijn de poppenkleren af en liggen ze al bij mijn tante. Ze krijgt van mijn tante twee setjes, en van mij ook nog een setje. Ik denk dat de pop er voorlopig netjes bij loopt.

Het maken van de poppenkleren was echt super leuk werk. Ik vond het dan ook lastig om te stoppen... hahaha. Vandaar dat de kleine dame drie setjes krijgt. Ik ben begonnen met het spijkerjurkje, waar ik in mijn laatste bericht over schreef. Eenmaal af, vond ik dat het wel iets smaller had gemogen, maar goed, ik weigerde om het weer helemaal uit elkaar te halen, dus ik heb het zo gelaten. Het doorstikken en alle sierstiksels was wel een hoop werk, maar was het absoluut waard. De shirtjes en leggings hebben hetzelfde patroon, lekker simpel om te maken. De shirtjes sluiten met klittenband op de rug. Het groene shirtje was een romper, die veel te lang was voor de pop. Ik heb het broek gedeelte eraf geknipt en gezoomd. Eigenlijk was ik niet van plan om een shirtje te maken onder de witte jurk, maar de poppendame heeft een apparaatje op haar borst, en dat stak boven de jurk uit. De witte jurk is een zogenaamde pillow-case-dress, super makkelijk, die ga ik zeker vaker maken voor poppen. Het groene rokje is een lange rechte strook, ongeveer zo lang als het elastiek, als het uitgerekt is. Ik heb dit zonder eerst te rimpelen, direct aan het elastiek genaaid, met een tweelingnaald. De rok bleek bij het passen iets te kort, dus dat heb ik opgelost met een extra strook stof eraan.

Zaterdag is het feest, ik ben benieuwd wat de jongedame van haar nieuwe pop, met garderobe vindt.






ps. Ik heb een nieuwe laptop... en nu dus wat ruzie met de foto's...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten