dinsdag 25 augustus 2015

Gordijnen voor mijn nichtjes.


Eindelijk zijn ze af en nu mijn zus ze heeft opgehangen, kan ik ook een foto plaatsen! Hoera!

Wat een klus was dit. Mijn zus had gevraagd of tante Wendy gordijnen wilde maken voor de nieuwe kamers van haar dochters. Tuurlijk, geen punt... Alleen ben ik niet de enige in onze familie met een tweeling, dus dat waren twee kamers, met elk twee ramen (hoekhuis) en elk raam weer twee gordijnen. reken je mee? Dat zijn dus ACHT gordijnen! Ik heb 40 meter stof gebruikt en 15 meter lint, 15 meter gordijnband en een hele berg gordijnhaakjes. Maar dan heb je ook wat. Ze hangen mooi, en staan heel vrolijk in de kamers van de dames. Op de foto lijkt het of het patroon niet doorloopt, maar dat doet het wel. De roze zoom aan de onderkant is 50 centimeter hoog en is dubbel, zo hangen de gordijnen mooi. Op de overgang tussen roze en wit zit een groen satijnen lint gestikt.

Helemaal voorspoedig ging het niet. Ik had de eerste twee gordijnen af en meegegeven. Bleken ze bij het ophangen 5 centimeter te kort. Zucht, er was niet goed gemeten. Gelukkig waren maar vier van de acht gordijnen te kort, maar het betekende wel dat ik dus bij vier gordijnen de koppen er weer uit moest halen, een strook van vijf centimeter er weer aan moest zetten en toen de plooien er weer instikken. Grrr.... Ze hebben best wel een poosje in een hoek gelegen voor ik daar genoeg moed voor verzameld had. Nu ze hangen ben ik wel trots op het eind resultaat.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten