donderdag 7 mei 2015

Een poppenjurk


Mijn tante heeft een kleindochter. En die jongedame wordt binnenkort 3 jaar. Dus heeft oma een mooie pop voor haar gekocht. Nu wil mijn tante (oma dus) een extra setje kleren voor de pop. De pop heeft alleen een afwijkende maat. Dus op internet opzoek, en daar wel een ontzettend leuk spijkerjurkje gezien, maar niet in de juiste maat. Hier en daar wat navraag gedaan, en uiteindelijk besloten om zelf maar te gaan tekenen. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want hoewel ik dat op school had geleerd, is het niet iets wat ik dagelijks doe. gelukkig is kinder- en poppenkleding redelijk simpel van model, dus na wat gerommel had ik iets wat op een jurk leek. Proefmodelletje genaaid, pop aangepast, en voilĂ , het paste zowaar ook nog. een paar centimeter te kort, maar verder zat het prima.
 
 
Inmiddels moedig geworden, heb ik ook een shirtje getekend, en een legging. Op de markt in Utrecht heb ik twee leuke lapjes tricot gescoord (met twee jongens in huis, had ik geen meisjes tricots liggen, of welk ander meisjes stofje dan ook...), wat elastiek, een ruche, garen en lockgaren. Behalve het setje wat ze van mijn tante krijgt, krijgt ze van mij ook een setje. Het is zo leuk om te doen!
 
Nu ligt het werk even stil, de jongens hebben vakantie. Na de vakantie ga ik er op volle snelheid weer tegen aan, want ik heb uiteraard wel een deadline!


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten