donderdag 13 december 2018

Hidden pocket infinity Scarf.

Het is een hele mond vol, maar dekt wel de lading. Een infinity scarf, een colsjaal, met een verborgen zakje. 

Ze zijn een grote hit bij Pattern for Pirates op facebook. Ik sta streng op budget, dus nieuwe stof zit er niet in. Nu heb ik ooit in een ver en grijs verleden een lap blauwe camoouflage stof gekocht, een mooie dunne french terry. Toen ik de lap kocht, bleek hij zo scheef dat ik 10cm tekort kwam (op een halve meter). Bedrijf gebeld en ik kreeg keurig een nieuw lap. Helaas was de zomer bijna om en met twee tieners in de groei was de lap het jaar daarop te klein om er nog de gewenste korte broek uit te kunnen halen. En zo bleven de lappen in de la liggen.

En toen was daar dat grappige patroon voor een sjaal met een zak. En die wilde ik graag uit proberen. De lappen waren te klein voor mij, maar perfect voor mijn jongens!  Ik heb de sjaals 50cm breed en 130cm lang gemaakt. Zo zitten ze wat dichter om hun nek, lekker warm nu het een beetje vriest.

De sjaal is eenvoudig te maken. Er zit een hele duidelijke werkbeschrijving bij en zelfs een video tutorial. 



Alles ligt gesneden klaar. Eén van mijn ritsen is te lang, maar dat is op te lossen. 

Mijn onvolprezen hulp is in diepe slaap.
Verrassing!! Er zit een zak in!
Tweeling: Hetzelde, maar toch ook weer niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten