maandag 15 oktober 2018

Mijn buit van het stoffenspektakel en de plannen

Zondag Stoffenspektakel. Het is altijd weer een feest om daar rond te kijken en zo moeilijk om niet alle lapjes mee te nemen. In het verleden nam ik alles mee wat ik mooi vond, met als gevolg dat ik kwam te zitten met een stapel onbruikbare lapjes of stoffen in kleuren die me achteraf gezien helemaal niet stonden. Tegenwoordig shop ik met een plan. En dat plan was dit keer stof voor twee pyjama's en stoffen voor twee quilts. Bij de fourniturenkraam heb ik ook nog boord en elastisch kant voor lopende projecten meegenomen.

Oude projecten eerst.
 De foto laat de kleur niet goed uitkomen, in het echt is het mintgroen. Dit gaat een straightfit jogger worden, net als mijn donkerblauwe.
Ik ben dol op bretonse strepen. Deze gaat een T-shirt worden, de Ottobre 303.
 Dit wordt een jurk, de burda 7828. Het patroon lag helemaal klaar om nog voor de vakantie te verwerken. Helaas gaf lock de geest, en daarna was er geen tijd meer. Sinds dien is er veel gebeurt en tussengekomen. Maar hij staat nog steeds hoog op mijn verlanglijst.
Een bomberjasje to-be. Ik heb zondag deze boorden zondag gekocht. Het lijkt niet zo, maar ze passen erg leuk bij de stof.
 Pyjama voor Harry. Hij is van het lange, slanke model, en gekochte pyjama's zijn of te kort, of te wijd. Hij geeft de voorkeur aan eigen gemaakte.
 Eerste pyjama voor Maks. Zelfde model als zijn vader, en sportief. Gekochte pyjama broeken blijven gewoon niet aan zijn scharregatje hangen. 
 Bulldozers en graafmachines op rode stof... Moet ik nog meer zeggen?! Deze stof schreeuwt pyjama voor Maks.
En blauwe camouflage stof schreeuwt gewoon pyjama voor Quint. Heerlijk dat ze zo verschillend zijn en stiekem ook wel weer op elkaar lijken. 
 Ik vond deze geweldige stofjes op het Stoffenspektakel. Ze riepen simpelweg naar me om een kerstquilt te worden. Ik heb een mooi patroon gezien met kerstballen. Dan komen de stoffen mooi uit. Ik weet nog niet of het dit jaar kerst gaat worden.
Wij hebben altijd katten in huis. De eerste drie waren kitten toen ze kwamen, de laatste twee al wat ouder. Tom en Solo (kruising Birmees) waren broer en zus, Tom is 18 jaar geworden, zijn zus 5 jaar ouder. Dotcom (zwarte Brit) kwam in 2000 als kitten en leeft nog steeds. Snoepie (zwartwitte huiskat) kwam als 11 jarige en is helaas maar anderhalf jaar bij ons geweest. En als laatste Bo, een grijs witte asiel bewoner. Leeftijd niet helemaal duidelijk, vermoedelijk tussen de 7 en 9. Rekentechnisch houden wij het op 8.

Maks is altijd dol op poezenstofjes. Het stofje links boven heeft hij in de zomervakantie uitgezocht bij 100 rozen. De hele bovenste rij komt gewoon uit mijn voorraad quiltlapjes. De grote bruine lap past er geweldig bij, maar was ooit voor een ander project. De zes lapjes onderaan hebben we zondag uitgezocht. Alles bij elkaar wordt dit een kattenquilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten