zaterdag 6 mei 2017

Uitgaans jurk

Vandaag gaan we naar een concert van Rick Astley. Ik ben opgegroeid met zijn muziek. Het is zelfs zo dat hij zijn grootste hit, Never gonna give you up, uitbracht op mijn 13e verjaardag. Dat is dus 30 jaar geleden. Als je het snel zegt valt het best mee, toch?  Hij heeft onlangs een nieuw album uitgebracht, en daar ben ik helemaal weg van. Tja, en als hij dan toch een keer een concert geeft... Dan wil ik er heen ook! Manlief krijgt geen keus, hij gaat ook.

Mooie gelegenheid om mezelf eens in het nieuw te steken. Het afvallen gaat goed. Iets te goed misschien, want mijn hele kledingcollectie is n u te groot. Zelfs mijn favoriete maxirok en maxijurk. Op de stoffenbeurs kreeg ik van Harry een nieuwe lap. Het was het laatste stuk op de rol, dus ik kreeg bijna een meter extra. Het is een grijze french terry, met donkerblauwe rozen. Klein beetje rek.

Het patroon wat ik heb gekozen is van de knipmode. Nr KM1408-11. Ik heb korte mouw gekozen.

Het zat niet helemaal mee met de jurk. Ik was ruim op tijd met in de rijg zetten, passen, weer uit elkaar halen en aanpassen. Maar de paspel en blinde rits lieten op zich wachten. De vrijdag voor het concert mijn vader nog binnen gehaald. Die had meeglopen om het bevrijdingsvuur vanuit Wageningen naar Aalsmeer te halen. Ook best bijzonder. Dus toen de jongens 's middags daar bleven logeren eindelijk tijd om de jurk in elkaar te zetten.

Het was wel een beetje last minute. Ik was om 15.00 klaar en om 19.00 begon het concert. Ik twijfel over de lengte. Het kan zijn dat ik daar de schaar nog in zet. Maar nu eerst naar het concert! (Let niet op de schoenen. Ik had geen zin in hakken naar een concert...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten