dinsdag 27 januari 2015

pyjama voor mijn oudste "kind"

Harry vindt dat hij flink overgeslagen wordt als het gaat om zelfgemaakte kleding. Voor de kerst wilde ik een stapel nieuwe pyjama's maken voor de mannen, dus had ik bedacht om er ook maar voor Harry te maken. Zoals altijd kwamen er allerlei onverwachte afspraken tussendoor, dus voor de kerst heb ik niet gered. Inmiddels zijn we al ruim drie weken in het nieuwe jaar en ik kan eindelijk zeggen dat er 1 af is... Ruim op tijd voor kerst 2015 zullen we maar zeggen... Hahaha.

Harry is, net als Maks van het type spijker. De broek en het shirt zijn gemaakt in maat 46, de patronen komen uit een mannenmodespecial van de knip uit 2014, april geloof ik. De hals heb ik kleiner gemaakt, (zo wijd als hij op het patroon stond was voor Harry een boothals), vanaf de schouder tot de zoom heb ik er een randje tussen uitgehaald, op de breedte dus. De mouwen en panden heb ik verlengd. De broek heeft een platte billen aanpassing gekregen, pijpverlenging en is ook versmald. (om een idee te geven van de breedte van mijn spijker, Harry heeft een taillewijdte van 70 cm). Harry vindt zelf het shirt nog wat ruim... (ik zal hem vanavond eens takelen voor een foto), en ook de broek heeft nog ruimte over, maar ik vond dat dat wel hoort bij een pyjama. Het hals boord is van een shirt van een zekere textielstunter, het shirt had ik ooit gebruikt voor een halloweenspin, en nu kwam het halsboord goed van pas.
 
Harry is kleurenblind, wat de kleurkeuze voor zijn pyjama's flink beperkt. Ik kon kiezen uit zwart en grijs... Ik wilde toch een vrolijke pyjama, dus dit was een mooie oplossing.


Ps. nog even een foto op model. De pyjama slaapt heerlijk!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten