zondag 23 oktober 2011

Uitdaging 2012

Op het forum van Sancho is de uitdaging gestart om in 2012 geen nieuwe stoffen te kopen (tenzij noodzakelijk om een oude lap te verwerken), fournituren mag wel. Onder mijn bureau staan 8 bakken. In 1 ervan zit wol, in 1 fournituren en in 1 bak zit versteviging en fiberfill. De andere 5 bakken zijn gevuld met lappen stof. Twee bakken zijn gevuld met lappen die gewoon al een bestemming hebben, maar nog nooit verwerkt zijn. Die twee bakken moeten dus leeg voordat ik weer stof mag kopen...

Vandaag was er een stoffenspektakel. Ik heb toch nog wat lapjes gekocht. Twee lapjes voor nieuwe kussens voor de kattenmanden, een voor broeken voor de mannetjes en 1 lap fleece voor vestjes ofzo. Dus nog een paar lapjes extra voor de uitdaging! (foto volgt nog. dinsdag heb ik een paar uur mijn handen vrij, dan maak ik foto's). Gelukkig gaat het koopverbod pas in op 1-1-2012. Ik heb nu eerst nog twee klusjes liggen die al geknipt zijn. Dat worden de eerste dingen die ik ga maken. Dat zijn een groen zomerrokje en beddengoed voor de poppenwagen.


Het is inmiddels 4 november, en hier zijn dan eindelijk de foto's. De foto met een achtergrond van blauwe fleece-met-voertuigen is de buit van het stoffenspektakel. De foto met de oranje lapjes, zijn lapjes die ik ga gebruiken voor het maken van pompoenen, voor aan de tak boven de eettafel.

1 opmerking:

  1. Ik had in september ook zo'n uitdaging aangegaan met mezelf, enkel als het echt nodig is voor de les koop ik iets, ik heb ondertussen toch al 2 stofjes gekocht ...

    BeantwoordenVerwijderen