zondag 30 oktober 2011

Gordijnen voor de jongenskamers.


Ze hangen alweer een poosje, maar ik vergat steeds om de foto's te plaatsen. De witte gordijnen met sterren zijn voor Maks. Hij is in maart van dit jaar naar een eigen kamer gegaan. De kleuren van de sterren waren het uitgangspunt voor zijn kamer. Limegroen en Aquablauw. Later is daar ook geel bijgekomen, want "dat is mijn allermooiste lievelingskleur" volgens Maks. Voor de rust in zijn kamer zijn de deur en het raam met de verwarmingsombouw, de houten vloer en 2 muren wit geschilderd. "Wanneer ga je die schilderen mam?" Was het eerste wat hij vroeg toen hij de nieuwe kleuren van zijn kamer zag… Hahaha. De stof voor de gordijnen is besteld bij Etsy, en komt uit de serie All Stars 2 van Riley Blake. De andere stoffen uit die serie heb ik ook. Daar moet ik nog iets leuks van gaan maken, maar ik weet nog niet wat.

De boerenbont geruite gordijnen zijn van Quint. Hij is blijven slapen in de oude babykamer. Die was na vier jaar ook aan een verfbeurt toe, voorheen was hij aquablauw, met rood, wit en donkerblauw als accentkleuren. Beetje Hollands met een knipoog. Ik dacht zijn kamer de kleuren te geven van de oranje serie all stars 2, (oranje-licht en donker aqua-bruin), maar daar dacht Quint heel anders over. Hij is wat huiverig voor verandering, en dit ging te ver. Hij wilde zijn oude kleuren houden. Alhoewel… "gewoon blauw (kobalt) vind ik de allermooiste kleur" Tja of mams die kon toevoegen aan het kleuren palet. Ja hoor lieverd, dat kan best. Na nog wat meer bedenk tijd… "Groen, zoals Maks heeft wil ik ook wel in mijn kamer." Maar of de muren dan wel Aqua kunnen blijven. "Ja dat kan. Maar net als je broer ook twee witte en een witte vloer." "Nee mama Wendy, dat vind ik zo saai!" Hahaha, zo'n kind gun je toch een Fanta! Dus de kleuren zijn nu kobalt-aqua-lime-wit. De gordijnen zijn de oude uit de babykamer, voorheen zat daar een 50cm hoge zoom aan in een grote (5cm x 5cm) rode boerenbonte ruit. Die is nu vervangen voor een groene rand met sterren. Het oude rode (kapotte) rolgordijn is vervangen voor een witte. "Zucht… ik vond een blauwe mooier." Aldus een zeer dramatisch teleurgesteld acterende Quint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten