donderdag 10 maart 2011

Olifant Quint

We zijn nu ongeveer een maand bezig met een nieuwe kamer voor Maks. Onze twee mannetjes hebben tot 4 maart jl. een kamer gedeeld. Nu ze bijna 4 jaar zijn, en omdat ze verschillen van elkaar als dag en nacht, en niet alleen qua karakter, maar ook in slaapritme, werd het hoog tijd voor twee aparte kamers. Onze oude hobbykamer is opgedoekt en dat wordt nu de kamer van Maks. Quint blijft in de oude kamer slapen. Dit betekent dus ook dat de laatste tijd alle aandacht naar Maks ging en alle spullen (verf, vloer, kast) ook. Ik wilde Quint ook graag iets voor zijn kamer geven, (zijn kamer wordt ook opnieuw geschilderd, en krijgt ook een nieuwe vloer, maar dat duurt nog even) dus ben ik voor hem bezig met de olifant van farbenmix. Hij mocht zelf mee helpen om de stofjes uit te zoeken. Ik heb de ogen geborduurd, voor het eerst dat ik echt gebruik heb gemaakt van mijn borduurmachine, en dat ging niet zo vlekkeloos als ik had gehoopt... Dankzij de tip van Judith is het toch goed  gekomen. Vandaag in mijn pauze het koord voor de staart gehaald. Alles ligt geknipt klaar, de ogen zijn geborduurd en de sterren zitten op zijn bips geplakt. Wie weet lukt het van het weekend om hem in elkaar te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten