woensdag 19 februari 2014

Poppenkleding.

Vandaag twee setjes met poppenkleding afgemaakt. Oma had, voor onze nichtjes en haar kleindochters, een popje gekocht bij de kringloop. Het popje had een pakje aan, en verder geen andere kleding. Het verzoek was dus of ik de garderobe van deze dame kon uitbreiden. Nu heb ik een berg met poppenkledingpatronen, maar dit popje is slechts 28 cm groot. Ik heb uiteindelijk besloten om patronen te gebruiken die ik via internet kon printen, zodat ik ze kon schalen. Terwijl ik druk bezig was kwam ik bij de zeeman een popje tegen dat net zo groot was als het eerste exemplaar. Omdat ik wilde voorkomen dat de dames ruzie zouden krijgen over de pop, of oma er twee van verschillende grootte zou kopen (ken je dat dan willen ze de kleren van de kleine pop bij de grote aan en vice versa...) heb ik er een meegenomen. Maks is dol op poppen en wilde er ook graag één. Helaas was zijn zakgeld niet toereikend. Bij de kassa bleek de pop slechts €1,40 te kosten... (korting op korting ofzo) Dus je snapt, Dat kon hij wel betalen en hij heeft er dus ook een. Wel zo makkelijk want nu heb ik een pasmodel, hahaha.

Voor de cape heb ik het patroon van wolly gebruikt. Voor de broek en het shirt het ik dit patroon gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten