woensdag 2 oktober 2013

Gymtassen.

In augustus zijn de jongens naar groep 3 gegaan. Tijd voor nieuwe rugtassen en gymtassen. De rugtassen kregen ze cadeau op hun verjaardag en aan mams het verzoek voor gymtassen. Als snel had ik iets leuks gevonden op pinterest. Maar de benodigde spijkerbroek bleek een probleem. Ik draag bootcut spijkerbroeken en dat maakte het lastig om de tas er goed uit te knippen. Een vriendin bracht uitkomst, zij had een oude broek liggen die ik mocht gebruiken. Na een mislukte eerste poging, ik had de grote zak te breed geknipt en eigenwijs als ik was knipte ik hem niet smaller maar stikte hem er toch gewoon op, kwamen de tassen in een hoek te liggen en daar bleven ze. We hebben het op het moment heel erg druk met bezoekjes aan MOC het Kabouterhuis, en er was simpel weg geen tijd om ze af te maken. Tot op een middag Maks verdrietig uit school kwam, want zijn gymtas was stuk. Niet ernstig, het was een oud nylon reclame rugzakje, waarvan nu een schouderband uit de naad los was. Maar voor mij wel een reden om de tassen uit de hoek te vissen. De naden los te tornen en, zucht..., toch de te breed geknipte onderdelen smaller te knippen. Nadat ik dat eenmaal had gedaan, zat de tas in een uurtje in elkaar! Kind blij, mama blij!! De volgende dag ook tas nummer twee afgemaakt en voila! Twee blije kinderen!! De tassen zijn 's maandags op school vol trots in de kring geshowed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten