zondag 24 maart 2013

De buit is binnen.


Vanmorgen naar het stoffenspektakel geweest. Ik was voornemens om niets te kopen en had maar een klein bedrag aan contanten meegenomen. Gelukkig kun je aan de meeste kramen pinnen, want al op de tweede kraam zag ik te leuke tricot voor de jongens, geel met apen voor Maks, en blauw met dino's voor Quint. Maks vraagt al geruime tijd om een gele pyjama. Een geel shirt heeft hij al, meerdere zelfs, dus een pyjama in zijn lievelingskleur was zijn grote wens. Als liefhebbende moeder kun je dan zo'n grappig geel tricot stofje toch niet laten hangen. En als helft van een tweeling heeft dan de andere zoon toch ook recht op zo'n zelfde leuk tricootje voor een pyjama? Al heeft hij liever dino's, en in het blauw, zijn lievelingskleur. Nou die hadden zo ook, dus dat was geen probleem. Nog een stukje boordstof, elastiek (had ik thuis nog genoeg, of niet?) en 4 klossen geel lockgaren (die heb ik echt nodig...) en ik was klaar.
 
Samen met mijn vriendin verder over de markt gelopen, kom ik toch een stofje tegen, waarvan ik dacht dat ik hem nooit meer zou vinden... Doe daar maar een stukje van en van het combinatie stofje ook. Aan de kraam vertel ik dat ik alle stofjes mag houden die in mijn ladenkast passen (en in de bak onder het bed, en in de mand op de vliering, en...). De verkoopster wenst mij bij vertrek lachend een fijne dag toe en succes met verstoppen. Nog nalachend met mijn vriendin mijmeren we dat onze echtgenoten ons waarschijnlijk naar de spoedeisende hulp zouden slepen, als we met lege tassen thuis kwamen. Als laatste terug naar de kraam met die voorgeknipte lapjes, mijn vriendin maakt quilts en deze lapjes vindt ze helemaal geweldig. Zo lopend langs die kraam zag ik toch nog weer een stofje, ideaal voor een zomerrok (in eerder genoemde ladenkast ligt stof voor minsten 4 zomerrokken, maar een kniesoor die daar op let.). Ik twijfel, nodig heb ik het niet maar het is wel erg leuk... Het zijn maar kleine lapjes, ik kan ze vast nog wel ergens tussen proppen. Rokjes kun je zomers niet genoeg hebben.
 
Het budget bleek ruimer dan gedacht, ik heb zelfs nog 5 euro over gehouden!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten