dinsdag 30 augustus 2011

Nekkussens


Vlak voor we op vakantie gingen leek het me wel handig om voor Maks een nekkussen te maken voor in de auto. Op lange ritten valt hij altijd in slaap en dan gaat hij er vreemd bijhangen. Voorheen konden we dat oplossen door zijn autostoel in de ligstand te zetten, maar met zijn nieuwe stoel kan dat niet meer. Via Sancho aan een blog gekomen waar het maken van zo'n kussen, inclusief het maken van het patroon, in beschreven stond. Na een eerste mislukte poging, was de tweede wel goed bruikbaar. Ik heb ze gemaakt van badstof en katoen. Maks zweet nl. nogal als hij slaapt, dus dat leuk me wel zo prettig. Maks heeft een gele achterkant en Quint een groene. Bij passend bij de kussens heb ik ook twee (tja hoe noem je zoiets?) beschermers voor de gordels gemaakt. De mannetjes klaagden alle twee over het schuren van de gordel in hun nek.











 Links de proef exemplaren en rechts en rechtsonder het eindresultaat. Linksonder de gordelbeschermers.










De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat Maks inderdaad graag het kussen om zijn nek doet als hij moe wordt, maar dat het hem er niet van weerhoudt om vreemd in zijn stoel te gaan hangen… Hahaha. Quint doet hem niet zo graag om zijn nek, maar gebruikt hem om Pluis op te leggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten