donderdag 26 mei 2011

twee joggingsbroekjes

Naar aanleiding van een topic bij Sancho, waar iemand een heel simpel broek patroon had gebruikt, kwam ik op het idee om dit patroon te gebruiken voor twee joggingsbroekjes. 1x maat 104 voor Quint, hij is wat steviger en langer dan Maks, en 1x maat 98, want Maks heeft smalle heupen en korte benen. Ik heb het patroon wel wat aangepast. Ik heb de pijpen verlengd en wat meer model in de taille gemaakt. Nu waren voor en achter van de broek even hoog. Als stof heb ik een restant gebruikt wat hier al een aantal jaren ligt van een joggingsbroek van Harry. Het was een beetje passen en meten en het paste ook echt op de milimeter nauwkeurig uit de stof. De taillebanden heb ik in twee delen uit de stof moeten knippen.
De jongens dragen hier regelmatig joggingsbroeken. We hebben hier donderdag-hangdag, dan zijn ze moe van het KDV en hangen ze graag een beetje rond op de bank of op hun kamer. Of als ze buiten met water, in de regen, of aan zee gespeeld hebben, dan is het zo lekker om zo'n droge, zachte, warme broek aan te trekken...

Foto's volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten