donderdag 11 februari 2010

Carnaval

Het is weer tijd voor carnaval. Bij Borus wordt dat altijd uitgebreid gevierd. Er worden spelletjes gedaan, er is allerlei lekkers en de kinderen mogen verkleed komen. Vorig jaar had ik ze allebei in een clownspak gehesen, maar voor dit jaar wilde ik wat anders. Ze mochten zelf kiezen. Maks wilde graag als Piet Piraat en Quint wilde als bakker. De patronen zijn verbouwde patronen uit knippie-baby's. De broeken zijn pyjamabroeken en het bakkersjasje is het pyjamajasje maar met een bredere sluiting, zodat er een dubbele rij knopen op kon. Ook de kraag heb ik veranderd. Voor het shirt van de piraat heb ik een patroon van een rugbyshirt gebruikt, en daar middenvoor een sluiting in gemaakt. De kraag is de originele kraag van de pyjama, want bij het patroon van het rugbyshirt zat geen kraag. In de broeken zit elastiek en onder de knoopsluitingen van de jasjes zit klittenband, zo kunnen ze het zelf aan en uit trekken. Voor Maks heb ik ook nog een bandana gemaakt. Hier heb ik het patroon van farbenmix voor gebruik, maar zonder klep en met een rechte band. Quint houdt niet van dingen op zijn hoofd en wilde geen muts. Die maak ik later misschien nog wel eens. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten