donderdag 7 augustus 2014

Gebreide poes en start van een gehaakte deken.

Vandaag in het zonnetje de gebreide poes afgemaakt. Hij lag al een poosje in diverse onderdelen klaar. Het lijf en de kop waren opgevuld. Maks was vanaf dag één dikke maatjes met de poes. Pluisje heeft hij hem genoemd, omdat hij pluizig is en omdat hij graag Handy Manny kijkt (voor degenen die nu met gefronste wenkbrauwen zitten... De buurman van Manny, meneer Lopart heeft een poes en die heet... Juist!). Ik zag er een beetje tegenop om hem in elkaar te zetten, niet echt mijn favoriete klus, maar uiteindelijk viel het, zoals altijd, eigenlijk best mee. Het gezicht heb ik in vier pogingen erop geborduurd, de snorharen waren niet naar mijn zin. Op verzoek van Maks heeft hij ook een neus gekregen. Dat hebben alle poezen tenslotte. het patroon komt van Ravelry. Het is niet heel moeilijk te breien, je maakt hem op vier naalden, waardoor je dus steeds recht breidt.



Nu mijn sterdeken en mijn poes af waren miste ik het haken wel een beetje, dus van de week nieuw haakkatoen gehaald en ben ik begonnen aan een deken van granny's. Leuk om te doen, en als hij af is, mag hij mee naar de caravan. Die laatste moeten we overigens nog wel aanschaffen, maar de vijf dagen in de caravan van mijn schoonouders zijn zo goed bevallen, dat we er zelf toch ook weer een willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten